Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Rozmiar czcionki:

EuroParlament  Na zaproszenie Posła do Parlamentu Europejskiego prof. Barbary Kudryckiej, Brukselę odwiedzili studenci UTW z Nowego Miasta Lubawskiego, Sejn i Sokółki.

Wizyta studyjna odbyła się w dniach 11 - 15 lipca 2015 r. Naszej dziesięcioosobowej grupie przewodniczył prezes Lech Bober. W ciągu kilku dni spędzonych w samym sercu Unii Europejskiej zwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc. W niedzielę w południe dotarliśmy do malowniczego miasteczka Leuven założonego w IX w. przez Wikingów. Tu urodziła się królowa Francji Maria Brabancka (1256-1321) Miastem partnerskim Leuven jest Kraków. Podziwialiśmy gotyckie kościoły, ratusz z XV w.,sukiennice z I poł. XIV w. Następnie udaliśmy się do Brukseli. Po zakwaterowaniu w hotelu, wyruszyliśmy na Grand Place i z przewodnikiem zwiedzaliśmy miasto. W Brukseli znajduje się siedziba króla i parlamentu belgijskiego oraz siedziba Unii Europejskiej i NATO. Zobaczyliśmy Pałac Królewski z XIX w., Pałac Narodów, Katedrę Św. Michała, liczne przepiękne budowle secesyjne. Jednym z symboli miasta jest Manueeken Pis (siusiający chłopiec).
    Najwięcej wrażeń  dostarczył nam poniedziałek. Pojechaliśmy do Atomium (103- metrowy model kryształu żelaza) i MiniEuropy. Następnie udaliśmy się na spotkanie do Domu Polski Wschodniej, gdzie wysłuchaliśmy wykładu na temat działalności tej instytucji, która ma na celu promocję wschodnich polskich województw, promocję polskiej zdrowej żywności i atrakcji turystycznych regionów.
    Po południu spotkaliśmy się w siedzibie Parlamentu Europejskiego z prof. Barbarą Kudrycką. Wysłuchaliśmy wykładu Leszka Gasia i informacji Poseł PE na temat pracy Parlamentu Europejskiego. Rozmowy z prof. Barbarą Kudrycką kontynuowaliśmy przy wspólnej kolacji. Atmosfera spotkania była naprawdę niezwykle sympatyczna. Na pamiątkę pozostaną nam wspólne zdjęcia.

Wtorek był ostatnim dniem naszego pobytu w Belgii. Zwiedziliśmy Brugię, zwaną flamandzką Wenecją. Rejs łodzią po kanałach pozwolił przyjrzeć się zabytkowym kamieniczkom i kościołom. Zachwyciła nas wspaniała architektura miasta.
    Pełni wrażeń wyruszyliśmy w drogę powrotną.W czasie naszej wyprawy zaprzyjaźniliśmy się z kolegami z Sejn i Sokółki.Przywieźliśmy do domu wiele wrażeń i pięknych zdjęć.