Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Rozmiar czcionki:

W dniach 9 – 16.09.2019r. słuchacze UTW oraz przyjaciele i sympatycy naszego uniwersytetu odbyli wspaniałą wycieczkę do Chorwacji, Bośni i Hercegowiny, zwiedzili także Budapeszt i Bratysławę.

Wycieczkę zorganizowała sekcja turystyczna UTW wraz z biurem turystycznym BIRAGO z Elbląga.

W Budapeszcie zwiedziliśmy min. Plac Millennium z postaciami węgierskich bohaterów i władców, Zamek Królewski, Parlament, Bazylikę św. Stefana z największą relikwią kraju – prawicą pierwszego króla Węgier.

Drugi dzień wycieczki spędziliśmy spacerując po urokliwych ścieżkach Parku Narodowego Plitvickie Jeziora w Chorwacji i podziwiając przepiękne widoki turkusowych jezior, wodospadów i bujną roślinność.

Przejazd do Dubrownika trasą nad Adriatykiem zapierał dech w piersiach!

Trasy przejazdów, mimo że dość długie, nie były nużące, bo urozmaicane humorem i piosenkami naszej koleżanki Lilii Karczyńskiej, czyli „naszego autokarowego kaowca”.

Kierowcę, pana Janka , niejednokrotnie nagradzaliśmy oklaskami za sprawną i bezpieczną jazdę po tak wąskich i krętych drogach nad przepaściami.

Dubrownik jest przepiękny, robi ogromne wrażenie ze swoimi murami obronnymi, basztami, bramami, zabytkami. Podziwialiśmy go również od strony morza( rejs statkiem).

Mostar,(Bośnia i Hercegowina), zwiedzaliśmy już wieczorem, ale miało to też swój urok np. kamienny Stary Most z czasów Sulejmana Wspaniałego, zrekonstruowany w 2004r. po wojnie na Bałkanach, której ślady są jeszcze do dziś widoczne.

Następnego dnia pojechaliśmy do Mediugorie ,gdzie w 1981r. objawiła się dzieciom Matka Boska, odwiedziliśmy sanktuarium, a niektórzy wspinali się na Górę Objawień. Pięknie opowiadała o nich nasza przewodniczka, pani Regina, Polka mieszkająca w Mostarze, z którą udaliśmy się również na degustację win i nalewek, zakończoną naszym radosnym tańcem!

Malownicze miasta Split i Trogir(Chorwacja), w których krzyżują się wpływy weneckie, węgierskie i austriackie, cechuje niezwykły, egzotyczny klimat, również zrobiły na nas ogromne wrażenie, ale największą atrakcją było chyba plażowanie i kąpiel w morzu w Primostenie, gdzie w hotelu tuż nad brzegiem morza spędziliśmy dwie noce. Cykały cykady, pachniały bugenwille, dojrzewały granaty , figi i winogrona! Ostatniego dnia wycieczki zwiedzaliśmy Bratysławę. Zobaczyliśmy Stare Miasto, „latający spodek”, gotycką katedrę z XIV – XV w. ,Rynek z fontanną z rycerzem Rolandem, Ratusz, Slovenske Narodne Divadlo czyli Teatr Narodowy. Po czym ruszyliśmy w drogę powrotną, na miejscu byliśmy już o 24,00.

To była piękna wycieczka, wróciliśmy pełni wrażeń, bogatsi o nowe przeżycia i doświadczenia.

Ogromne podziękowania dla wszystkich organizatorów wycieczki!